وین رونی، اسطوره فوتبال انگلیس، با ابراز پشیمانی از انتخابهای گذشته به ویژه حضور در بیرمنگام سیتی، اعلام کرد احتمالاً دیگر به دنیای مربیگری باز نخواهد گشت. او که تجربه هدایت تیمهایی چون پلیموث و دربی کانتی را دارد، در حال حاضر تمرکز خود را بر فعالیتهای رسانهای و کارشناسی فوتبال معطوف کرده است.
به گزارش یونایتد کلاب، وین رونی، ستاره پیشین منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس، در اظهارنظری تازه اعلام کرد که با توجه به تجربیات گذشته، احتمال بازگشت خود به دنیای مربیگری را بسیار ضعیف میبیند. رونی که آخرین بار هدایت پلیموث آرگیل را بر عهده داشت، با نگاهی به کارنامه مربیگری خود، از برخی تصمیمات و نتایج به دست آمده ابراز پشیمانی کرد.
پشیمانی بزرگ از حضور در بیرمنگام سیتی
رونی در گفتگو با رسانه بیبیسی، بزرگترین حسرت دوران مربیگری خود را نحوه و زمانبندی پیوستن به بیرمنگام سیتی برشمرد. او در این باره اظهار داشت: «فکر میکنم بزرگترین پشیمانی من مربوط به شغل بیرمنگام سیتی و زمانبندی جایگزینی به جای جان یوستاس باشد.» رونی در شرایطی هدایت آبیها را بر عهده گرفت که این تیم در رتبه ششم جدول چمپیونشیپ قرار داشت، اما در دوران ۸۳ روزه حضور وی، تیم به رتبه بیستم سقوط کرد و در نهایت پس از تحمل ۹ شکست در ۱۵ مسابقه، حکم اخراج او صادر شد.
بررسی کارنامه و نتایج در پلیموث آرگیل
این مربی ۴۰ ساله که سابقه هدایت دربی کانتی و دیسی یونایتد را نیز در کارنامه دارد، در آخرین تجربه خود روی نیمکت پلیموث آرگیل در فصل ۲۵-۲۰۲۴، آمار ضعیف ۴ پیروزی و ۱۳ شکست را در ۲۳ بازی به ثبت رساند. این باشگاه نیز همانند بیرمنگام، در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرد. رونی در پاسخ به سوالی درباره احتمال پذیرش پیشنهادی جدید در آینده گفت: «احتمالاً خیر. البته هرگز درها را نمیبندم، اما در حال حاضر و با وضعیت ذهنی فعلیام، تمایلی به بازگشت ندارم.»
فعالیتهای فعلی و سوابق آغازین
رونی که پیش از این از علاقه خود برای همکاری با مایکل کریک در اولدترافورد سخن گفته بود، در حال حاضر به عنوان بخشی از تیم کارشناسی رسانه بیبیسی برای پوشش جام جهانی ۲۰۲۶ فعالیت میکند. او دوران مربیگری خود را در دربی کانتی آغاز کرده بود که به دلیل مشکلات مالی باشگاه و جریمههای انضباطی، با سقوط به دسته پایینتر و جدایی در ژوئن ۲۰۲۲ خاتمه یافته بود.
اخبار و بازی های منچستریونایتد را با یونایتدکلاب دنبال کنید






